Studiu de caz - Mediapost Hit Mail. O campanie pentru retailerii afectați de criza COVID-19 a ajuns hit pe PRO TV! - PR

tfh

Studiu de caz – Mediapost Hit Mail. O campanie pentru retailerii afectați de criza COVID-19 a ajuns hit pe PRO TV!

  • Audiența estimată, doar pentru prima săptămână de campanie, a depășit 2,5 milioane, prin apariția în cel mai vizionat jurnal TV din România și pe website-uri de știri aflate în topul traficului online
  • Toate publicațiile principale de business, precum și media generaliste sau care acoperă diferite domenii profesionale au transmis informația despre sprijinul oferit de Mediapost comercianților

Mediapost Hit Mail, lider de piață în servicii de marketing direct, cu o cifră de afaceri de 25,3 milioane de euro în 2019, a identificat rapid problemele apărute după închiderea magazinelor non-food & non-pharma, decisă în martie 2020, în contextul măsurilor adoptate pentru a opri răspândirea virusului COVID-19: cel puțin 100.000 de magazine închise, venituri nerealizate de circa 400 milioane de euro pe săptămână, la care se adaugă pierderea Statului, de 100 milioane de euro, din TVA neîncasată. Mai mult, din totalul acestor unități comerciale offline, nevoite să se închidă de pe o zi pe alta, numai 5% efectuau și vânzări online. 

Răspunsul Mediapost la această situație a fost conceperea unei oferte de servicii-cheie (site de e-commerce, depozitare & livrare produse, call center & marketing) pentru ca magazinele închise (rămase cu stocuri și fără perspectiva reluării afacerilor mai devreme de 8-10 săptămâni), să își poată configura un canal de vânzări online. Or, o astfel de ofertă era nevoie să fie comunicată prin intermediul mass-media: (1) către un public țintă adecvat (afaceri de comerț); (2) cât mai rapid; respectiv (3) într-o manieră cât mai atractivă pentru jurnaliști, care să identifice imediat potențialul de știre și că nu este vorba de un material publicitar.

Receptivitatea media a fost promptă și extinsă, pe măsura informațiilor cu valoare de știre (newsworthy) oferite

Clientul a urmat recomandările echipei Unikorn – de a oferi date despre situația pieței într-un comunicat de presă care prezenta soluția de e-commerce oferită (o estimare a numărului de magazine închise, a procentului de firme care aveau și vânzări online, dar și a veniturilor nerealizate săptămânal) – astfel că mesajul companiei s-a bucurat de o excelentă receptivitate.

În pofida distribuirii comunicatului într-o zi, de regulă, „nerecomandată” (vinerea), materialul a fost preluat de publicații de business prestigioase (Ziarul Financiar, Wall-Street, Biz, Adevărul Financiar, Economica, Business Magazin), de agenția de presă națională (Agerpres), de publicații specializate pe diferite industrii (Dialog Textil, Intermodal & Logistics), precum și media generaliste (Știri pe surse, Ziare, Curierul național).

Alături de alte interviuri (Magazin Progresiv și altele în curs la momentul apariției acestui articol), interesul pentru mesajul transmis de Mediapost Hit Mail, de sprijinire a comercianților în această situație dificilă, a generat un interviu pentru Știrile PRO TV – liderul de audiență al jurnalelor de știri. 

Screenshot 2020-04-06 at 14.25.36
Screenshot 2020-04-06 at 14.34.23

Declarațiile lui Marian Șeitan, directorul general al Mediapost, au fost incluse într-un reportaj de peste 3 minute și jumătate, difuzat în primele 20 de minute ale jurnalului TV, care are o audiență medie de 1,2 milioane de telespectatori, respectiv pe website-ul televiziunii, Stirileprotv.ro, care se bucură online de o audiență similară de 1,3 milioane cititori unici la momentul postării. Spre comparație, o știre publicitară comandată de o companie la PRO TV, nu ar fi apărut niciodată în prima parte a jurnalului (ci la final, înainte de rubrica Meteo).

Audiența totală estimată a campaniei, doar în prima săptămână de la lansare, este de peste 2,5 milioane de oameni