Bune practici - PR

tfh

BUNELE PRACTICI SI COMPETENTELE PRINCIPALE DE RELATII CU MEDIA

In contextul determinat de declararea pandemiei si al modificarilor legislative, economice si sociale care au survenit urmare a starii de urgenta, nu exista organizatie care sa nu fie afectata intr-o mai mica sau mai mare masura, atat pozitiv (ideal), cat si negativ (majoritatea). Este limpede ca orice organizatie trebuie sa isi re-evalueze foarte atent ecosistemul si pozitia strategica si financiara in care se afla. Pentru organizatiile care pot naviga (relativ) bine si care au un plan solid si curajos de supravietuire sau chiar crestere, relatiile cu media pot fi o strategie importanta. Bunele practici sunt valabile oricarui tip de organizatie: companii, ONG-uri si organizatii publice. Va recomandam sa parcurgeti cu atentie Bunele practici evidentiate in acest document si sa le aplicati in functie de contextul in care se afla organizatia pe care o reprezentati. Acolo unde este nevoie de resurse sau competente suplimentare, contactati-ne la email: unikorn@unikorn.ro; mobil/whatsapp: 0721 939 432.

1. Nevoile de comunicare cu si in mass-media

Nevoi de finantare, de atragere de sau vanzare catre investitori

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Organizatia mea urmeaza sa se finanteze dintr-o sursa publica – Listare pe bursa, emisiune de obligatiuni etc.

Bune Practici

Realizeaza strategia de comunicare publica pentru listare. Angajeaza o agentie de PR pentru a o realiza si a o implementa, alaturi de echipa de proiect

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

1,5 ani inaintea listarii, preferabil inaintea alegerii brokerului

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Corporate Communications, Relatii Financiare, Relatii cu media

Actiuni

Organizatia mea urmeaza sa obtina un credit sau un imprumut strategic dintr-o sursa privata (bancara sau non-bancara)

Bune Practici

Realizeaza o campanie de relatii media care sa tinteasca presa de business si financiara

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

3 luni inaintea depunerii dosarului de finantare

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Corporate Communications, Relatii Financiare, Relatii cu media

Actiuni

Compania mea urmeaza sa atraga investitori financiari (angel investors, fonduri de investitii) sau investitori strategici / parteneri in urmatorii 2-3 ani?

Bune Practici

Program de comunicare cu media continuu (tip Unikorn), de intensitate mica

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

1 an inaintea termenului propus

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Corporate communications, Relatii Financiare, Relatii cu media

Actiuni

Actionarii principali doresc sa faca exit din companie in urmatorii 2-3 ani?

Bune Practici

Program de comunicare cu media continuu (tip Unikorn), de intensitate mare

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

1,5 ani inaintea termenului propus

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Corporate communications, Relatii Financiare, Relatii cu media

Reducerea costurilor

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

In contextul economic actual organizatia ta are nevoie sa reduca bugetele de marketing, sau publicitate, relatii publice, vanzari sau marketing direct in urmatoarele 6 luni – 12 luni?

Bune Practici

Reconstruieste planul si bugetele de marketing si media avand in vedere tintele de reach / audiente si fa scenarii in care sa incluzi si audientele si kpi-urile de imagine realizate de PR (agentia de PR / de monitorizare a presei poate sa iti furnizeze audiente)

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

3-6 luni inaintea termenului

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Consultanta strategica

Cresterea vanzarilor

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Organizatia ta cauta clienti organizatii mari sau planuieste sa faca parteneriate cu ele? E.g. banci, mari retaileri, producatori auto etc.

Bune Practici

Program de comunicare cu media continuu, targetat catre presa de business si de industrii, de intensitate medie

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

6 luni ani inaintea termenului propus

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Corporate communications, Relatii cu media

Actiuni

Este nevoie ca oamenii implicati in vanzari strategice sa isi creasca brand-ul personal si sa devina experti vizibili in piata?

Bune Practici

Intareste competentele interne de intelegere a industriei in care activezi si fa training de lucru cu presa pentru oamenii de vanzari strategice

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

3 luni inaintea primelor aparitii

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Training de media, Relatii cu media

Actiuni

Esti un ONG sau organizatia este implicata intr-un ONG care are nevoie sa stranga fonduri (fundraising) in urmatoarele 6 luni?

Bune Practici

Campanie de comunicare cu media continuu, de intensitate medie sau mare

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

3 luni inaintea primelor aparitii

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Corporate communications, Relatii cu media

Criza de imagine, reputatie deficitara in mass-media

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Presa centrala sau locala a scris negativ despre organizatie, un actionar important (persoane fizice sau institutii, eventual de stat) sau manager de top al organizatiei in ultimii 2 ani?

Bune Practici

Plan de management de criza si raspuns punctual adecvat acuzelor Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza)

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Manualul se realizeaza imediat ce exista posibilitatea unei crize Strategia de reactie la o criza se face punctual, imediat

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Crisis Management, Corporate communications, Relatii cu presa, Relatii cu Angajatii, Relatii financiare

Actiuni

La o cautare pe Google cu numele marcilor (organizatiei sau produselor) sau a unei persoane cheie din organizatie, in primele 2 pagini (30 de rezultate) exista minim 1 articol negativ?

Bune Practici

Plan de management de criza si raspuns punctual adecvat acuzelor Proiect de online reputation management

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Se face punctual, imediat ce apare evenimentul

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Crisis Management, Relatii cu presa, Managementul reputatiei online

Actiuni

Au existat in trecut sau anticipam in perioada urmatoare anumite atacuri ale concurentei impotriva organizatiei mele?

Bune Practici

Activitati de Business Intelligence Activitati de Relatii cu media, cu jurnalistii cheie care acopera respectiva industrie

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Ideal, este bine sa se anticipeze posibilele atacuri cat mai din timp; daca nu, imediat ce s-au declansat

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Crisis Management, Relatii cu presa, Managementul reputatiei online

Actiuni

Compania este unul din jucatorii importanti din industria sa (este in TOP 10 in industrie, are o cifra de afaceri de peste 10 milioane euro)?

Bune Practici

Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza)

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Cat de curand posibil

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Crisis Management, Consultata strategica, Business Intelligence

Actiuni

Suntem intr-o industrie in care in ultimii ani au fost mai multe crize de imagine ale unor jucatori? (E.g. industria software (Teamnet, Siveco, Microsoft, Oracle), sau asigurarilor (falimentele recente Certasig, sa mai vechi ale Astra si Carpatica) etc.)

Bune Practici

Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza) Proiect de management al reputatiei

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Cat de curand posibil

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Crisis Management, Corporate Communications, Business Intelligence

Actiuni

Suntem intr-o industrie care este in atentia presei prin dimensiunea, importanta strategica, sau reputatia sa? E.g. Industria Financiara, Utilitati, Aeronautica, Energie, Medicala, Imobiliare etc.

Bune Practici

Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza) Proiect de management al reputatiei

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Cat de curand posibil

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Crisis Management, Corporate Communications, Business Intelligence

Actiuni

In contextul economic actual, organizatia are in vedere disponibilizari masive de personal, inchiderea unor fabrici / unitati sau chiar intrarea in faliment?

Bune Practici

Proiect de management al crizei si al reputatiei Manual de management de criza

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Imediat

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Crisis Management, Corporate Communications, Business Intelligence

Marketing si Promovare (notorietate, imagine, stimularea intentiei de cumparare)

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

In contextul economic actual, raportul intre obiectivele si bugetul de marketing al organizatiei mele este dezechilibrat (obiective mari, buget insuficient), fiind necesara o optimizare a mixului de marketing si de instrumente noi de atingere a unor audiente mari cu buget redus?

Bune Practici

Plan de marketing care sa revizuiasca Mixul de Comunicare si reconsiderarea tuturor vehiculelor din punctul de vedere al reach-ului

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

Imediat ce este nevoie

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Consultanta de marketing, Media audit

Actiuni

Este nevoie sa pastram sau sa crestem cota de piata cu resurse limitate (buget, oameni, etc.)?

Bune Practici

Analiza de Cota de Voce pe diferite canale media Scenarii de planuri si bugete media pentru atingerea a indicatorilor, in principal reach

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

3-6 luni inaintea implementarii

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Consultanta de marketing, Media audit

Actiuni

Este nevoie sa crestem notorietatea, increderea si sau imaginea de expert a brand-urilor noastre (de organizatie sau de produs) in randul principalilor stakeholder-i, in special al presei?

Bune Practici

Analiza de Cota de Voce pe diferite canale media si de Share Gap (Unikorn) Strategie de PR

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Strategie de relatii publice, Consultanta de PR, Audit media

Actiuni

Pentru perioada in care promovarea prin evenimente nu este posibila (fie din motive obiective, reglementari sau din ratiuni interne, strategice), avem nevoie in continuare sa atingem publicuri cheie importante – clienti, autoritati, presa?

Bune Practici

Strategie de PR Plan de marketing revizuit

Cand sa incep implementarea bunelor practici?

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Strategie de relatii publice, Consultanta de marketing, Relatii cu media

Urmeaza sa promovam un eveniment important al organizatiei (o aniversare, deschiderea unei noi fabrici / birou, o noua certificare, o pozitie intr-un top sau un premiu, un studiu, un record sau o alta performanta deosebita etc.)?

Strategie de PR Campanie de PR si relatii cu media

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Strategie de relatii publice, Relatii cu media

Urmeaza sa lansam produse sau mari campanii de promovare in curand?

Strategie de PR Campanie de PR si relatii cu media

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Consumer Marketing, Strategie de relatii publice, Relatii cu media

Avem un produs nou sau am intrat intr-o categorie noua si este nevoie sa educam piata si mass-media despre acestea?

Strategie de PR Campanie de PR si relatii cu media

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Consumer Marketing, Relatii cu media

Este imporant sa imbunatatim pozitia in cautarile Google pentru marcile noastre, prin articole ale unor terte parti?

Campanie de PR si relatii cu media

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Consumer Marketing, Relatii cu media

In contextul economic actual, consider ca este nevoie sa comunicam ca organizatie mai mult in presa?

Campanie de PR si relatii cu media

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Relatii cu media

Compania este intr-un context de business sau intr-o industrie in care este important ca Directorul General / Proprietarul si membrii conducerii sale sa fie cunoscuti si sa aiba o buna reputatie in presa?

Strategie de PR Campanie de PR si relatii cu media

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Relatii cu media, Monitorizare de presa, Audit media

Exista anumiti concurenti ai nostri care au multe sau foarte multe aparitii in presa?

Analiza de Cota de Voce pe diferite canale media si de Share Gap (Unikorn)

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Relatii cu media, Monitorizare de presa, Audit media

Suntem intr-o industrie foarte reglementata si avem putine variante de promovare la dispozitie, relatiile cu presa fiind permise (E.g. Farma, servicii juridice, etc.)

Strategie de PR

2 luni inaintea inceperii unui eventual proiect

Strategie de relatii publice, Consultanta de marketing

Afaceri publice si guvernamentale

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Organizatia mea este implicata intr-un proiect de propunere sau de modificare legislativa

Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza) Proiect de management al reputatiei Proiect de Afaceri Publice

Imediat, sau 3 luni inaintea demararii proiectului

Consultanta de Afaceri publice, Crisis Management, Business Intelligence, Proiect de management al reputatiei

Compania are contracte cu autoritati publice, centrale sau locale

Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza) Proiect de management al reputatiei

Imediat, sau 3 luni inaintea adjudecarii licitatiei

Crisis Management, Consultata strategica, Business Intelligence, Relatii cu media

Compania are proiecte de investitii in care sunt implicate si autoritati locale sau centrale sau organizatii de stat?

Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza) Proiect de management al reputatiei Proiect de Afaceri Publice

Imediat, sau la inceputul demersurilor

Consultanta de Afaceri publice, Crisis Management, Business Intelligence, Proiect de management al reputatiei, Relatii cu media

Anumite evenimente din industria mea sau prioritati ale organizatiei face necesar sa fim activi in presa si sa aducem pe agenda publica anumite teme si prioritati?

Manual de management de criza, care sa acopere inclusiv scenariile posibile de criza in care se poate afla organizatia (se recomanda in cazul organizatiilor mari sau care se afla in industrii cu potential mare de criza) Proiect de management al reputatiei

Cu 2-3 luni inainte ca asemenea pozitionari doresc sa fie facute publice

Crisis Management, Relatii cu media, Business Intelligence, Proiect de management al reputatiei, Consultanta de Afaceri publice

Employer Branding

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Este important pentru organizatia ta sa atraga talente de varf (specialisti, manageri)?

Daca proiectul este unul de termen mediu si lung, este nevoie de Managementul Reputatiei in Media

Imediat dupa ce s-a luat decizia strategica

Relatii cu angajatii, Relatii cu media, Managementul reputatiei

Compania ta face sau va face un numar mare de angajari in urmatorii 1-2 ani?

Managementul Reputatiei in Media

Imediat dupa ce s-a luat decizia strategica

Relatii cu angajatii, Relatii cu media, Managementul reputatiei

Este vital pentru organizatia ta sa pastrati si sa cresteti vizibilitatea oamenilor cheie?

Strategie de cresterea vizibilitatii oamenilor cheie Managementul Reputatiei in Media

Imediat dupa ce s-a luat decizia strategica

Relatii cu angajatii, Relatii cu media, Managementul reputatiei

2. Interesul media fata de organizatia ta

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Se va intampla ceva nou in organizatia ta care sa fie relevant pentru industria in care activeaza sau chiar dincolo de ea, pentru audiente mai largi?

Fa o lista de evenimente, performante pe indicatorii principali ai pietei, proiecte si chiar studii de piata noi si stabileste daca aparitia si dezvoltarea lor ar putea avea un efect important in industrie sau mai larg: in comunitate locala, sau in societatate sa economie in general

3 luni inaintea primelor aparitii de presa

Corporate communications, Consumer marketing

Este organizatia ta remarcabila prin ceva sau diferita de competitori (e.g. un produs sau proces inovatoare, sau valori deosebite?)

Fa o lista de elemente diferentiatoare ale marcilor organizatiei sau produselor / serviciilor sale – de la misiunea, povestea infiintarii, viziunea sau valorile organizatiei si pana la caracteristici, procese, beneficii

1-6 luni inaintea primelor aparitii de presa, depinde in ce stadiu te afli

Corporate communications, Consumer marketing

Esti tu sau organizatia ta un jucator mare sau o figura recunoscuta (thought leader) in industria ta?

Realizeaza si tine o evidenta periodica a indicatorilor de vizibilitate: indicatori de PR (numar de aparitii intr-un an, interviuri, etc.), social media (numar de contacte / prieteni in retea, shares, etc.), indicatori de publicitate (GRP, afisari, click-uri pe site) etc.

1-2 luni inaintea inceperii proiectului de PR

Corporate communications

Exista cel putin un membru important in echipa de conducere care nu doreste sa facem relatii cu presa sau are o opinie proasta despre mass-media (e manipulativa, a reflectat negativ sau trunchiat ce le-am spus etc.)

Fa media training pentru echipa de conducere si informeaz-o regulat cu privire la rezultatele bune pe care le au proiectele de PR

2 luni inaintea inceperii proiectului de PR

Training de Lucru cu Media

3. Sunt pregatit, am competentele si abilitatile necesare pentru comunicarea in mass-media?

Notorietatea in mass-media

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Presa relevanta, locala, de industrie sau nationala cunoaste organizatia ta si ce face ea specific in industria sa

Fa o analiza in mass-media online ca sa vezi daca presa publica articole despre industria ta si care jucatori din industrie au aparitii

Minim 1 luna inaintea inceperii proiectului de PR

Relatii cu media Monitorizare de presa

Compania ta a avut un volum semnificativ de aparitii in presa in ultimele 6 luni (minim 100 de aparitii)

Monitorizeaza articolele de presa si pastreaza un dosar de monitorizare cu aparitiile in presa

Minim 1 luna inaintea inceperii proiectului de PR

Relatii cu media Monitorizare de presa

Exista oameni in organizatia ta care sunt cautati periodic de jurnalisti ca experti pentru realizarea unor articole de presa

Pregateste echipa de conducere si specialistii de varf ai organizatiei pentru lucrul cu presa si promoveaza-i in mass-media

3 luni inaintea primelor aparitii

Training de media

Mesaje cheie

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Organizatia ta a comunicat mesaje clare pentru marcile sale, mesaje care sunt bine intelese de publicurile sale externe

Realizeaza o fisa cu 5 mesaje cheie pentru marcile organizatiei si ale principalelor produse / servicii

Minim 1 luna inaintea inceperii proiectului de PR

Corporate communications Relatii cu media

Mesajele cheie si subiectele de presa ale organizatiei s-au dovedit eficiente prin cantitatea de aparitii si modul pozitiv in care au fost preluate de mass-media.

Masoara numarul si calitatea aparitiilor de presa, Cota de Voce si Valoarea financiara a coverage-ului (Earned Media Value)

Din momentul demararii proiectul de PR

Monitorizarea de presa Audit media

Periodic sunt formulate planuri editoriale cu subiecte de comunicare in presa

Planurile editoriale sunt implementate cu succes de organizatie si evaluate periodic

Circa 2 luni inaintea inceperii proiectului de PR

Corporate communications Relatii cu media

Sprijinul Intern

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Liderii organizației/organizatiei sprijina activ si continuu activitatile de generare a unei acoperiri mediatice favorabile

Raportează periodic conducerii executive rezultatele activității de relatii cu media

Din momentul demararii proiectului de PR

Corporate communications Relatii cu media

Leaderii, influentatorii si experții organizației au disponibilitate pentru a contribui la elaborarea materialelor de presa si a participa la activități cu media (conferințe de presa, interviuri media etc.)

Obțineți angajamentul conducerii executive pentru a răspunde cu prioritate la solicitările mass media

Din momentul demararii proiectului de PR

Corporate communications Relatii cu media

Potentialii purtătorii de cuvânt ai organizației au facut training pentru lucrul cu media

Oferiti coaching regulat purtătorilor de cuvânt ai organizatiei cu privire la interacțiunile mass-media, folosind inclusiv un furnizor de media training extern, daca este necesar

Cu 1 luna inainte inceperii proiectului de PR si dupa demarare, dupa nevoie si inaintea interventiilor majore

Training de media

Toți membrii organizatiei știu cum sa răspundă si cui sa direcționeze mesajele atunci când sunt abordați de media

Realizati si comunicați tuturor angajaților un ghid cu cu privire la modul de a răspunde la solicitările mass-media

Cu 1 luna inainte inceperii proiectului de PR, iar dupa demarare ghidul se comunica periodic

Training de media

Expertiza

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Pentru organizatia ta a fost conceputa si este executata o strategie eficace de relatii cu media

Realizati o strategie de PR care sa contina cel putin urmatoarele elemente: Obiective, Analiza pietei, Publicuri tinta, Mesaje cheie, Strategii si tactici de comunicare, Buget si Masurare

La inceputul proiectului de PR

Corporate communications Relatii cu media

Strategia de relatii cu media este aliniata cu scopurile si obiectivele organizatiei si generează rezultate care sustin aceste scopuri si obiective

Efectuati un audit periodic al planului de relatii media pentru a va asigura că este aliniat la obiectivele organizatiei

La 2-3 luni dupa demararea proiectului de PR; periodic in cursul desfasurarii proiectului

Corporate communications Relatii cu media

In cazul in care este contractata o agenție de relatii publice sau un consultant extern, există supervizare, cooperare si responsabilitate corespunzatoare in ceea ce ii priveste

Solicitati cu regularitate rapoarte de performanta si activitate pentru a va asigura că agenția alocă resurse si expertiză adecvate pentru atingerea obiectivelor

Periodic dupa demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile cu media știe sa elaboreze corect comunicate de presa si alte materiale de comunicare mediatice

Folositi serviciile unui profesionist in comunicare cu media, cu experienta de peste 5 ani in redactarea materialele de comunicare cu media

Periodic dupa demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile cu media cunoaște protocolul pentru contactarea si colaborarea cu membrii mass-media.

Folositi serviciile unei agentii de PR sau invatati de la un consultant sau sursa avizată cu privire la modul corect si eficient de a lucra cu media

Periodic dupa demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile cu mass-media este calificată sa selecteze redactiile relevante pentru respectivele mesaje si comunicari si sa identifice oportunitati editoriale

Analizati calendarele editoriale si / sau folositi o bază de date media pentru a comunica cu media vizata si a valorifica oportunitatile editoriale relevante

Periodic dupa demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Procesul de lucru

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Prin procesul de lucru pentru relatiile cu media existent in organizatie se concep in mod eficace stiri despre produsele / serviciile noastre, angajati, parteneriate si alte subiecte de mare interes pentru media

Stabiliti criterii pentru a determina ce tipuri de evenimente sau informatii pot face obiectul unor comunicate de presa

Cu 1-2 luni inaintea demararii proiectului de PR

Relatii cu media

Prin procesul de relatii cu media al organizatiei dvs. distribuie stiri si subiecte de articole la timp si intr-o maniera care genereaza frecvent aparitii in mass media

Transmiteti știrile cu prioritate catre media, astfel incat jurnalistii sa fie printre primii care afla

Odata cu demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Procesul de relatii media al organizației urmareste rezultatele activitatilor sale, monitorizand aparitiile in presa

Monitorizați publicatiile-tinta pentru a afla ce aparitii aveti, pastrati un dosar de presa, folositi Alertele Google News pentru subiecte legate de organizatia dvs

Odata cu demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Procesul de relatii media al organizației ajuta alte departamente (ca cel de vanzari sau relatii cu clientii), sa cunoasca si sa exploateze aparițiile de presa in avantajul lor

Analizati fiecare aparitie editoriala din punctul de vedere al valorii promotionale, ajutând departamentele organizatiei sa valorifice aparitiile favorabile

Dupa primele 2-3 luni de la demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Procesul de relatii media al organizației foloseste prilejurile care apar, recunoscand evenimentele si tendințele actuale de piata care creaza oportunitati de comunicare sau o mai mare receptivitate la mesajele cheie ale organizatiei

Echipa de relatii cu media ia in considerare constant modul cum evenimentele curente generează oportunitati de a obține aparitii in presa

Permanent, de la inceputul proiectului de PR

Relatii cu media

Relatiile cu jurnalistii si redactiile

Actiuni
Bune Practici
Cand sa incep implementarea bunelor practici?
De ce servicii si competente de PR am nevoie?

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile media ințelege cum sa identifice si sa dezvolte relatii cu jurnalistii cheie pentru organizatie (minim 20), in mod regulat

Identificati domeniile de interes pentru fiecare contact din media si Mentineti o comunicare adecvata si constantă cu fiecare contact

Dupa 1-2 luni de la demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile media mentine actuala o lista sau o bază de date de contacte media, cu preferintele lor de comunicare si cu istoricul relației

Mentineti o lista a tuturor contactelor media, cu ariile de interes, date de contact si o evidență a interacțiunilor din trecut si a aparitiilor obtinute

Dupa 1-2 luni de la demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile media ține o legătura periodica si consistenta cu jurnalistii din lista de contacte media

Initiati conversatii cu jurnalistii in mod regulat, astfel incat sa va cunoasca si sa fie informati despre organizatia dvs

Odata cu demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile cu mass-media are disponibilitate permanenta pentru a răspunde la solicitările jurnalistilor, raspunzand telefonic sau pe email chiar si atunci când nu pot furniza comentarii

Când sunteți contactați de catre media, răspundeți imediat chiar daca nu puteti furniza informatia pe care o caută

Odata cu demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile cu mass-media a realizat un kit de presa de buna calitate si alte resurse media care sunt disponibile atat in format fizic cat si digital

Kit-ul de presa va contine: un scurt istoric al organizatiei, comunicate de presa anterioare, studii publicate de organizatie, mostre de articole publicate, materiale de promovare

Cu 1-2 saptamani inainte de demararea proiectului de PR

Relatii cu media

Persoana sau echipa responsabilă pentru relatiile cu mass-media este respectata de mass-media

Fiți receptivi, amabili si informati. Oferiti catre media povesti atractive, cu sens, fără a irosi timpul jurnalistilor

Odata cu demararea proiectului de PR

Relatii cu media

In general, recomandam sa recompletati aceasta autoevaluare dupa fiecare moment important din organizatia ta sau la minim 3 luni, astfel incat sa ai o perspectiva mereu actuala asupra riscurilor, nevoilor si competentelor legate de relatiile cu media si al nivelului de interes al media in ce priveste organizatia ta