Unikorn ajuta companii sau organizații, ONG-uri și agențiilor guvernamentale

tfh

PROGRAMUL UNIKORN

Problema

Am observat că există numeroase companii în plină dezvoltare și creștere care au în portofolii produse sau servicii fantastice, dar care nu sunt vizibile pe piață, de parcă s-ar ascunde… Din păcate, o economie în criză mărește distanța dintre câștigători și pierzători! Pe termen scurt și mediu, vizibilitatea scăzută le afectează atât baza de clienți, cât și creșterea vânzărilor și profitabilitatea, iar într-un interval de timp mediu și lung, chiar și existența pe piață! Pe de altă parte, vedem companii în creștere accelerată care știu să îmbine perfect un produs deosebit cu o vizibilitate foarte bună. Aceștia sunt așa-numiții Unicorni, companii precum: Google, Uber, Apple, Westfield, eMag, Bitdefender, Dedeman, UiPath, NEPI sau CTP, CBRE sau Aegon, iar unele dintre ele au fost fondate chiar în perioada de criză (și chiar ne sunt clienți)!

Soluția

Am soluționat această problemă, prin crearea programului Unikorn, un sistem revoluționar de Relații Publice (PR) care crește vizibilitatea companiilor în creștere și a produselor și brandurilor lor, atât în mass-media offline cât și online. Unikorn PR le aduce în Top 3 al Vizibilității în presă în primul an și le ajută să devină No.1 cel târziu în cel de-al treilea an de utilizare. Astfel, aceste companii se pot transforma în Unicorni! În plus, noutatea este că aceste rezultate sunt Garantate! Toate aceste lucruri se întâmplă foarte Eficient, atât în termeni financiari, cât și în ceea ce privește alte resurse cheie ale clientului, cum ar fi timpul său și al echipei implicate. 

Iar dacă sunteți deja Unikorni, vă garantăm că vă vom ajuta să avansați cu cel puțin o poziție pe an în topul vizibilității, iar în momentul în care veți ajunge în vârful clasamentului, vă vom susține pentru a rămâne acolo, orice s-ar întâmpla! 

De asemenea, PR-ul de calitate rezolvă problemele de vizibilitate ale companiilor și mărcilor valoroase, în cel mai eficient mod, din punct de vedere financiar. Am auzit multe obiecții ale celor care contestă beneficiile unei vizibilități bune, dar îndrăznim să susținem cu tărie că acestea sunt lipsite de temei.

Așadar, nu vă ascundeți! Merită!

Cum funcționează?

În programul Unikorn, Măsurăm și Audităm vizibilitatea în mass-media a mărcilor clientului și a principalilor competitiori, apoi stabilim o Viziune Strategică, Obiective și Direcții, configurăm un Plan Tactic, iar apoi trecem la Comunicarea mărcii dvs. către mass-media și către piață. În urma acestor acțiuni, livrăm KPI-urile (Indicatorii de Performanță), iar apoi ne întoarcem la Obiective pentru a vedea care dintre acestea au fost atinse și ce mai trebuie realizat.

Ce instrumente de comunicare folosim?

Unikorn realizează toate activitățile principale de PR necesare unei companii:
Relația cu Mass Media online și offline (comunicate de presă, interviuri, articole pe bloguri, programe de relaționare intensivă cu jurnaliștii, storytelling și traininguri media)
Management de Criză (manuale de management de criză, planuri de criză, consultanță, implementări de campanii de management al reputației, training-uri și evaluări)
Evenimente online și offline (conferințe de presă online cu presa de business sau generalistă, evenimente cu clienți și prospecți, seminarii etc.)
Consultanță (pentru definirea Viziunii, Strategiei sau pentru proiecte specifice)
CSR (Programe de Responsabilitate Corporativă)
Administrarea Conturilor de Social Media.

Când ai nevoie de Comunicare cu Presa?

Nevoile și riscurile de business dictează nevoia de vizibilitate.  Sunt 7 tipuri de nevoi și riscuri care creează la rândul lor nevoi care impun utilizarea comunicării strategice cu presa 

    1. Nevoi de finanțare sau de atragere de investitori. O bună vizibilitate în mass-media face o companie în creștere mult mai interesantă pentru investitori și finanțatori, fie ei publici sau privați. Mai mult, accesarea pieței de capital (pentru emisiuni de acțiuni sau obligațiuni) face chiar obligatorie vizibilitatea și transparența, pentru a obține încrederea fondurilor de investiții sau de pensii și a investitorilor mai mici, care urmează tendințele acestora. 
    2. Riscul scăderii sau pierderii bunei reputații, urmare a unor articole negative în mass-media despre organizație sau oamenii săi cheie. Scăderea reputației poate crea efecte în lanț, de la pierderi de business pe termen scurt, și care pot merge până la închiderea firmei. În asemenea situații este nevoie de o categorie specială de strategii și tactici, numită generic Management de Criză. Apoi, când criza se oprește, se trece la o nouă fază: Managementul Reputației.
    3. Reducerea costurilor de promovare. În contextul economic actual avem nevoie să reducem bugetele de marketing pentru a face față crizei, dar nu putem opri pur și simplu comunicarea, dacă vrem să mai atragem noi clienți și să-i păstrăm pe cei existenți. PR-ul și comunicarea în mass-media au capacitatea să atingă audiențe foarte mari și să crească imaginea mărcilor cu un cost mult mai mic decât al tuturor celorlalte instrumente de marketing.
    4. Optimizarea planului de marketing. Poate că nu e nevoie de reducerea bugetului de marketing, dar e nevoie de creșterea performanței sale. PR-ul este un instrument foarte bun și în acest sens, prin randamentul investițional (ROI) pe care îl are și prin capacitatea de a influența creșterea cotei de piață a mărcilor printr-un plus de reputație pe care niciun alt instrument de marketing nu-l poate aduce.
    5. Atragerea unor clienți strategici privați sau publici. În special în vânzările B2B, este nevoie de notorietate și bună reputație. Pe lângă acțiunile tipice de business development și key account management, vizibilitatea în mass-media a companiei și chiar a oamenilor cheie crește cu peste 20% șansele ca oferta ta să fie aleasă în fața altor competitori – pe principiul că Nimeni nu este concediat pentru că a ales să contracteze IBM.
    6. Proiecte de investiții și contracte cu autorități publice. Anumite proiecte de investiții care implică autorități sau societăți publice pot fi esențiale pentru dezvoltarea companiei. Sunt studii care arată că, în lume, companiile care sunt active și contractează cu autoritățile publice locale sau centrale cresc cu peste 20% mai repede decât celelalte. În toate aceste situații, companiile serioase și care au o bună vizibilitate și reputație în mass-media vor avea un avantaj competitiv legitim. Proiectele de afaceri publice au o latură de comunicare publică esențială pentru succesul lor.
    7. Brandul de angajator. Companiile care vor să crească au nevoie să atragă și să păstreze oameni buni. În procesul de recrutare, candidații se informează despre companie din 2 surse: media și relații. PR-ul este astfel foarte valoros pentru formarea și dezvoltarea brandului de angajator.

Relația dintre Vizibilitate, Cota de piață, Profitabilitate și Durabilitate

Numeroase studii au arătat existența unei corelații între Cota de Voce (Share of Voice) a unui brand, Cota de Piață a acestuia, profitabilitatea și durata de viață pe piață pe termen lung. Mărcile și companiile care sunt vizibile și deci cunoscute sunt pur și simplu mai mari, au o cotă de piață mai mare și profituri în consecință, precum și o existență mai lungă, în timp ce companiile și mărcile de produs care sunt puțin vizibile au tendința de a avea și cote de piață mai mici, profituri diminuate și o durată de viață mai scurtă.

Studiu comparativ al vizibilității în mass-media pe piața de fast food în 2010 vs. 2017

Beneficii Cheie

Intri în Topul Vizibilității industriei tale. Unikorn este singurul sistem de PR de pe piață care generează și garantează vizibilitate de top în mass-media pentru compania și mărcile tale. Concret, în primul an vei intra cel puțin în Top 3 de vizibilitate în industria ta, iar în maxim 3 ani vei deveni Lider de Vizibilitate!

Bugete relativ mici. Nu este necesar să efectuezi investiți foarte mult în activitatea de PR pentru a vedea rezultate, precum e cazul în publicitate sau în alte instrumente de marketing. 

ROI (Return of Investment – Rentabilitatea Investiției). Măsurăm constant ROI-ul investiției tale de PR, iar prin Unikorn ne asigurăm că raportul dintre investiție și rezultat este unul foarte bun!

Garantare. La începutul colaborării noastre, vom stabili Obiective de Vizibilitate pentru marca dvs. și vă vom garanta contractual atingerea respectivului obiectiv! 

Continuitate. PR-ul și construirea Vizibilității Media nu sunt soluții rapide, chiar dacă anumite rezultate se vor vedea chiar din primele săptămâni de colaborare, cu activități strategice continue care presupun o investiție în dezvoltarea și rentabilitatea companiei dvs..

Proactivitate. Timpul clienților noștri este foarte prețios, astfel că atunci când este nevoie noi preluăm sarcina de a strânge informații atât din piață, cât și de la compania-client, iar apoi elaborăm un comunicat de presă sau o declarație pe care dvs. nu va trebui decât să o aprobați! Este important să vă dedicați activităților principale de business și să aveți alături un partener de PR care poate acționa și independent!  

Relații în presa. Unikorn are în echipă foști jurnaliști și oameni de PR cu relații excelente în toate media – TV, presa tipărită și online, radio. Noi formăm de asemenea o redacție de sine stătătoare, care este capabilă să realizeze texte jurnalistice de cel mai înalt nivel în română și în engleză.

Funcționează și în perioade de pandemie sau criză economică. De fapt, audiențele media ating cifre record în aceste perioade, pentru că oamenii au mult mai mare nevoie de informații decât în perioadele obișnuite. Operațional, redacțiile funcționează, chiar dacă o parte a a echipelor lucrează la distanță. La fel, și echipele Unikorn performează foarte bine și chiar le place foarte mult lucrul la distanță. Folosim atât cu clienții, cât și cu jurnaliștii, toate instrumentele de lucru la distanță – de la telefon și email, la grupuri de Whatsapp și teleconferințe pe Zoom, Skype sau orice altceva e necesar.

Acces facil al clienților la servicii de PR de top. Unikorn își propune să devină cel mai prietenos serviciu de PR din România, ușor de accesat pentru orice companie din orice zona a țării!

Cota de Piață este un efect al Vizibilității, nu invers!

Cărui tip de organizație i se potrivește programul Unikorn?

Practic oricărui tip de companie sau organizație, precum și ONG-urilor și agențiilor guvernamentale sau sau altor entități  de stat, deoarece PR-ul stă la baza demersurilor de comunicare, atingând principalele părți interesate: clienți și beneficiari, mass-media, parteneri comerciali, instituții financiare etc.

Caracteristici

Crește acoperirea mediatică a companiei și a brandurilor acesteia și astfel ajută la mărirea bazei de clienți, a capitalului de încredere din partea tuturor părților interesate, a cotei de piață, profitabilității și duratei lor de viață. 

Pentru CEO: PR-ul crește notorietatea acestuia și îi îmbunătățește reputația. De asemenea, creează percepția că acea compania este „pe val”, activă și inovatoare, ceea ce o face mult mai interesantă pentru investitori și finanțatori.

Pentru Directorii Comerciali și Directorii de Marketing: Asigură prezența continuă în atenția publică  și maximizează încrederea din partea audiențelor principale: clienți și potențiali clienți, mass-media, parteneri de afaceri, comunitatea locală etc.

Pentru Directorii de Relații Publice: Completează competențele, abilitățile și capacitatea departamentului intern. Unikorn are in echipa foști jurnaliști și oameni de PR cu relații excelente în toate media – TV, presa tipărită și online, radio.

Pentru Directorii de Vânzări: Prin efectele pozitive pe care le are asupra notorietății și imaginii mărcii, programul Unikorn poate îmbunătăți activitățile de vânzări și creșterea ratelor de conversie pe întregul proces de vânzare – de la generarea de lead-uri la contractare.

Pentru Directorii Financiari: Costurile mici și ROI-urile mari, de 200% și până la 400%! Astfel, PR-ul este cel mai eficient instrument pentru țintirea audiențelor mari, în comparație cu publicitatea (inclusiv online și în social media), organizarea de evenimente și alte instrumente de marketing etc. 

NB. PR-ul și publicitatea au de 7 ori mai multă credibilitate decât reclamele clasice, crescând eficiența și îmbunătățind rezultatele campaniilor de marketing.